Çevre İzni Nasıl Alınır
Çevre İzni alacak firmanın hangi konularda Çevre İzni
alacağı Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği
Ek-1 ve Ek-2 listelerinin sağlık bir değerlendirme ile ortaya çıkartılır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı aşağıdaki konularda bir veya bir kaçına Çevre İzni vermektedir.
Ek-1 ve Ek-2 listelerinin sağlık bir değerlendirme ile ortaya çıkartılır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı aşağıdaki konularda bir veya bir kaçına Çevre İzni vermektedir.
- Bu işlemlerin yürütülmesi için firmanın Ek-1 veya Ek-2 olmasına bağlı olarak Çevre Görevlisi veya Çevre Yönetim birimini şirket bünyesinde istihdam etmek,
- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından Danışmanlık Yeterlik Belgesi almış olan bir firmadan hizmet almak,
- Uygunluk Belgesi: Tesisin fiziksel şartlarının ilgili izin konusunda yönetmelik standartlarnı sağladığını gösteren belgedir. İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüklerinden alınır. Süreç İl Müdürlüğüne yazılı dilekçe (Ek-1) başvurulur.
- Geçici Faaliyet Belgesi: Uygunluk belgesinin alınması ile Çevre Danışmanı tarafından http://izinlisans.cevre.gov.tr adresinden online olarak Geçici Faaliyet Belgesi (GFB) başvurusunda bulunulur. Bu süreçte bakanlık sistemine yüklenecek dosyaların listesi faaliyet türüne göre değişiklik göstermektedir. Ortak belgeler ve tesisin türüne göre istenilen ekstra bilgi ve dokümanlar Ek-2‘de sunulmuştur. GFB alınması ile tesisiniz GFB süresince İş Yeri Açma ve Çalışma Ruhsatı alabilmektedir. GFB belgesi 1 yıllık olarak verilir. İşletmenin bir yıllık GFB sürecinin ilk 6 ayında nihai izin için gerekli ölçüm – analiz ve benzeri işlemleri tamamlaması ve http://izinlisans.cevre.gov.tr adresi üzerinden danışmanı aracılığı ile Çevre İzni başvurusunu tamamlaması gerekmektedir.
- Çevre İzni başvurusunun tamamlanması ile işletmeye Ek-1 ve Ek-2 listelerine ve muaf olduğu konular dikkat alınarak Çevre İzinleri düzenlenir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder